SSV Castilla

1
Lekki niszczyciel wielozadaniowy Castilla PARAMETRY TECHNICZNE

Długość: 290m
Wysokość: 100m
Szerokość: 145m
Silniki: napęd nadświetlny, silnik główny (wojskowy napęd antyprotonowy), silniki pozycyjne

Załoga: 120
Pasażerowie: 300
Ładowność: 3000 t

Kapsuły ratunkowe: 40 kapsuł (3 osobowe)

UZBROJENIE

Rakietotorpedy dysrupcyjne Szkwał.
2 sześciokomorowe wyrzutnie

Unowocześniona wersja eksperymentalnych Oszczepów (broni Przymierza). Głowice bojowe po detonacji generują niestabilne pola efektu masy. Nagłe zmiany masy sprawiają, że cel jest rozrywany.
Torpedy używają pola zwiększającego masę, więc podczas lotu stają się zbyt duże do zatrzymania przez bariery kinetyczne. Dodatkowa masa hamuje przyspieszenie, co ułatwia zestrzelenie przez systemy obronne, ale problem ten w sporym stopniu rozwiązano dzięki mechanizmowi przenoszenia torpedy przez rakietę, zwiększając tym samym również zasięg rażenia w stosunku do klasycznych torped (dystans bliski i średni).
Rakieta po osiągnięciu żądanej odległości (jak najbliżej celu) uwalnia torpedę. Torpeda odpala własny silnik, pole masy i samonaprowadza się na cel.
Zamiast głowic dysrupcyjnych rakietotorpedy mogą przenosić również taktyczne głowice termojądrowe (dystans daleki, duża manewrowość i prędkość).

Ofensywne rakiety Exocet, defensywne antyrakiety Stiletto (ładowane na tych samych wyrzutniach).
Stiletto mogą fragmentować.
8 czterokomorowych wyrzutni

Lasery dalekiego zasięgu.
3 działa (wieże)

Lasery obrony punktowej.
10 stanowisk

Balrogi, pociski o ogromnych głowicach do bombardowań orbitalnych.
2 działa

Pancerz: czarny, matowy, warstwa ablacyjna, tarcza wielordzeniowa, powłoka refleksyjna
Apocalypse

SSV Castilla

2
Pokład 00
moduł treningowy (sale ćwiczeń analogowych, symulator VR), strzelnica analogowa
wieża generatora lustra (powłoka refleksyjna), wieża lasera dalekiego zasięgu. Pokład 01 (centrum dowodzenia):
Mostek, kokpit, sekcje dowodzenia (taktyczne, WE, analizy), mostek rezerwowy, wymienniki ciepła, Sala planowania strategicznego (sala odpraw), Rdzeń SI, moduł informatyczny Pokład 02
Moduł medyczny i laboratoryjny, kwatery oficerskie, kwatery gościnne, kabina dowódcy, moduł kriogeniczny, sala konferencyjna Pokład 03 (koszarowy)
Pozostałe kwatery mieszkalne, mesa, kuchnia, świetlica. Pokład 04 (techniczny, bojowy)
Ładownia, zbrojownia, sekcja techniczna, moduł zbrojeniowy (zasobniki z pociskami do wyrzutni), stanowiska rakietowe, stanowiska obrony punktowej.
Pokład 05 (hangarowy)
Hangar promów, magazyny, dekontaminacja, przebieralnia, cele, warsztat. Pokład 06 (techniczny)
Moduł techniczny, zbiorniki paliwa, maszynownia (napęd, komory generatorów).
Nothing Else Matters - Metallica - William Joseph feels the Rain